Friio tilbyr oppholdsbasert brøyting i samarbeid med ditt lokale brøyteselskap.

Les mer om brøyting lenger ned.

Brøyting

For å sjekke tilgjengelighet eller bestille brøyting i ditt område må du logge inn på myFriio

Hvordan fungerer brøyting?

Tidligere har det mest vanlige vært at man brøyter til helger og ferier, men stadig flere brøyteselskaper har i de senere årene begynt å praktisere brøyting basert på kunderegistrerte oppholdsperioder.

Kunderegistrert oppholdsperiode går ut på at du, som kunde, melder du fra om når du skal på hytta til ditt brøyteselskap ved å registrere oppholdsperiode i Friio-appen eller på Friioapp.no. Her legger du inn dato for ankomst og avreise, samt forventet ankomsttid. Slik får brøyteselskapet beskjed om når det må være brøytet klart på din hytteadresse.

Å vite når det er folk på hyttene er avgjørende for å unngå unødvendig brøyting. Viten om faktisk opphold på hytta er dessuten viktig for kvaliteten på hver enkelt brøyting.

Dersom ansvarlig brøyteselskap der du har hytte ennå ikke praktiserer oppholdsbasert brøyting, tips dem gjerne om at denne løsningen er besparende for både menneske, maskin og miljø.


Har du ytterligere spørsmål, kontakt oss på hello@friio.no